Phylactery – Aeber (dvojrecenzia)

Phylactery Aeber coverNiektoré veci sú jednoducho dané. Zem obieha okolo Slnka, dane platíme my štátu a nie naopak a Support Underground sa poväčšine zaoberá thrash a death metalom. Práve druhý menovaný žáner si osvojila úderka spoza rieky Morava nesúca názov Phylactery. No a ako to už býva v tomto svete zvykom, mojou úlohou bolo pozrieť sa bližšie na ich album Aeber.

Všetko to začne pekne zhurta bez akéhokoľvek varovania. Descent Into Madness predstavuje kapelu v tom najlepšom svetle. Valivý, prevažne v strednom tempe sa nesúci death metal, presahujúci hranice svojho žánru, pričom najvýznamnejší je presah smerom k technickým sféram. Taktiež možno zachytiť, čo to zo slamu a rovnako pravá noha občas zošliapne plynový pedál. V jednej sekunde počúvate riffy na kosť ožierajúce mäso, aby ich vzápätí vystriedali prešpekulované melodické pasáže. V nastolenom tempe môžeme pokračovať a dôjdeme k songu s poradovým číslom 3 …of August. Ešte drsnejší, rýchlejší a brutálnejší kúsok. Obzvlášť by som potom vypichol skvelý mizantropický slam výkrik. Vtedy ma skutočne niečo zahrialo pri srdci. A podobne to bude až do konca.

Celá nahrávka postupne odsýpa podľa už hore napísaného vzorca a jedinou výraznejšou výnimkou je skladba číslo 8, nesúca názov Forest Eternal. Najpomalší kúsok, chvíľami pôsobiaci až doom metalovým dojmom a „pokojnou“ pasážou uprostred. Inak všetko ostatné odznieva v strednom tempe s občasným zrýchlením. Tým máme možnosť počuť kompaktné a zároveň aj vyrovnané CD, nakoľko sú všetky piesne na približne rovnakej úrovni. Rozumej vysokej kvalitatívnej úrovni. Človeku sa až nechce veriť, že hlavný tvorca albumu bol v období tvorby ešte len tínedžer (či ešte stále je neviem 🙂 ).

Moderne znejúci death metal s množstvom brutálnych pasáží, občasne vyťahujúcich slam a s viacerými technickejšími vsuvkami. Inštrumentálna stránka je skutočne veľmi kvalitná a osobne neviem nájsť nič, čo by som jej vytkol. Rovnako ako aj celému albumu, nakoľko všetko funguje na výbornú- silné piesne, výborná a bohatá hudba, vyrovnaný album. Srdcia fanúšikov mŕtveho kovu by mali plesať radosťou. Tak ako plesalo to moje.

Lineup:

• Aleš “Seth” Krupica – spev
  • Dominik Kure – gitary, vokály
  • Tomáš Melichar – gitary
  • Ján Blaha – basa
  • Mirek Hanák – bicie

Tracklist:

1. Descent into Madness
  2. The Contract
  3. …of August
  4. Diablo Code
  5. Confessor
  6. The Grand Abomination
  7. Nightfall
  8. Forest Eternal
  9. Asylum
  10. Under the Red Sun
  11. Acolytes of Plague

Rok vydania: 2018

Vydavateľstvo: Support Underground

Youtube ukážka:

Linky:

Hodnotenie: 5,5/6

Autor Janek Lovás:

Pre mňa doteraz veľká neznáma, o to príjemnejšie prekvapenie. Takto hodnotím svoj prvý kontakt s brněnskou bandou Phylactery. Kapelka fungujúca 4 roky vydáva svoje debutové CD u Support Undergorund. Na prvý pohľad výborne farebne prevedený digipack s výjavom apokalypsy. Vo vnútri digipacku koncertné foto kapely, v buklete nechýbajú texty a info o nahrávke.

Hudobne máme dočinenie s brutálnou odnožou death metalu, s množstvom moderných prvkov a s parádnym moderným zvukom. Hneď úvodný masaker “Descent into Madnes” nás ukážkovo uvedie do tvorby kapely – agresívny nástup, zapamätateľné gitarové riffy, často s melodickým motívom, sólová vyhrávka podfarbená klepačkou.

Gitary okrem spodkov často ukončujú riff na tenkých strunách, nechýbajú v brutal death metale typické pískačky. Trojka “…Of August” vypáli ako moderný deathcore, výborne znejúci hlavný hrubý vokál dopĺňa škrek a miestami aj “prasacia” vťahovačka. Výborné náklepy, zdvojené gitary, vyhrávky….kapela sa nebojí ani technickejších pasáží, napríklad vo výbornej motanici “Confessor”. Za zmienku stojí ešte doomová atmosféra v osmičke “Forest Eternal”, pomalá vec s jasne danou melódiou, síce sa konceptu albumu vymyká, ale prečo nie.

Veľmi rád konštatujem, že tých 37 minút, ktoré album trvá, je naozaj pestrých. Veľmi dobrá práca všetkých zúčastnených ! Takisto chválim zvuk nahrávky, v Sonidos štúdiu sa im podaril moderný, veľmi dobre znejúci zvuk, dostatočne brutálny a plastický, pritom maximálne zrozumiteľný.

V neposlednom rade chválim samotný label. Kto sleduje Koníkove aktivity, ten vie, že sa špecializuje na starú školu, takže s moderne znejúcim brutal death metalom krok dopredu, ja si myslím, že krok dobrý 🙂 Uvidím, čím nás label prekvapí nabudúce, možno sa dočkáme doom, či nebodaj black metalu – ja by som to rozhodne uvítal :-).

OK., suma sumárum – pre mňa príjemné prekvapenie, veľmi dobre vymyslený, zahratý a nahratý album.

Hodnotenie: 4,5/6